My day in many words

Slutade halv fyra och precis när jag gick ut genom skolans dörrar smsar farmor och frågar när jag slutar. Ganska bra timing då hon och farfar varit på S:t Göran så jag hoppade in i bilen och i köerna mot brommarondellen frågar farmor om vi inte ska åka förbi Bromma vidare till Vällingby för att kolla om dom inte har några gummistövlar. Jag kunde ju inte tacka nej till det! Men väl framme så passade inte alls stövlarna som jag ville. Skaftet var för litet på de 2-3 par jag provade. Så inga stövlar idag, men en skitsnygg stickad cardigan i rostrött köpt på Lindex fick följa med hem. Vi båda älskade färgen och modellen. Gick även in på JC. Testade en äckligt snygg mocka/skinn/vit päls-jacka för 2099:-, hehe. Men vi sa det att den vita pälsen (fake) skulle bli grå när all snö börjar falla (fy, hemska tanke!) och om själva mocka/skinn materialet tappar sin impregnering - om då hela jackan skulle bli förstörd. Väldigt synd då den satt som ett extra skinn på mig! Väldigt länge sen jag tyckte så om en jacka, eller vid närmare eftertanke så var det nog första gången! Hittade dock en snygg skinnjacka hängandes bredvid. Testade den och den passade jättebra förutom att det inte går att ha en stickad tröja på sig under, gick precis att knäppa liksom. Och så hade dom inte en större storlek... Så imorgon ska vi åka till fler JC affärer och kolla om de har den storleken jag letar efter. Btw, just nu är det för mörkt att ta kort på den roströda koftan jag fick idag så det blir innan jag sticker till skolan - börjar 12:45.

Oj, nu blev det ett väldigt långt inlägg! Men det är det som hänt mig idag. Bättre lycka imorgon med andra ord ♥ Håll tummarna. Här kommer lite inspirationsbilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0