Make up - night out

Jag undrar om du skulle vilja ge mig några tips på hur jag kan sminka mig lite snyggare om jag ska på fest t.ex. Brukar bara använda mascara i vanliga fall. Men skulle eventuellt vilja använda mig av något diskret läppstift och kanske lätt ögonskugga? mörk. Jag är brunett med grön/grå ögon förresten.

Svar till Isabelle
Jag ska försöka så gott jag kan med att tipsa dig. Använder mig av mina egna erfarenheter och det jag tycker är snygg och som jag tror skulle vara väldigt snyggt på dig som brunett och grön/grå ögd.

En snygg svart sotning + ljust läppstift med läppbalsam ovanpå för bästa hållbarhet. För fest är detta min standard-sminkning, typ. Om du istället vill framhäva det gröna i dina ögon skulle jag tipsa om ögonskugga i färgerna - mörklila, vinröd korall eller petrol.


Tänk på att mörka läppstift/läppglans ger intrycket av mindre och inte så fylliga läppar medan ljust läppstift/läppglans ger intrycket av större och fylligare läppar. Om du inte är sugen på en svart sotning – testa med svart utåt ögonlocket och någon lite mörkare röd/vinrött eller mörk petrol färg. Som jag gjort i guiden. Hoppas jag kunde hjälpa någon!


Make Up Store - Eyedust: 135kr, Eyeshaddow: 135kr, Lipstick: 170kr, Eyeprimer Clear: 255kr

Jag valde bara produkter från Make Up Store för jag tycker deras produkter är de bästa - lite dyrare, lite bättre. Eller hur säger man? Men sen finns det ju budget märken som t.ex. IsaDora, Loréal, Max Factor, Maybelline NY m.fl.


Kommentarer
Postat av: isabelle

Tack så jättemycket för ditt svar, ska prova!

Förlåt för min okunskap, men eyedust?:P är det samma sak som ögonskugga? Vad exakt behöver jag för att kunna göra den svarta sotningen?:) svart ögonskugga och grå? sen undrar jag även vad eyeprimer är :P

Tack för svar!

Juste! Rouge, kan man ha det även om man inte använder foundation eller ser det dumt ut?

2011-09-23 @ 16:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0