Recept

Fick en förfrågan om jag kunde lägga ut receptet på kladdkakan jag smaskade på häromdagen!

Då kan jag börjat med och säga att Mamma visade mig en blogg med massa härliga recept som är LCHF anpassade. Gå in på 56kilo.se för att ta del av en massa bra och goda recept! Men för att slippa leta så har ni kladdkakereceptet här.

200 gram 70% choklad (när jag bakade så använde jag mig av Marabou's 70%:iga choklad med mousse i. Nästa gång ska vi testa Marabou 70% med mint! Längtar för jag älskar MINT, hehe.)
200 gram smör
1 dl sockerersättningsströ (tex Sukrin)
1 tsk vaniljpulver eller 1 krm Dr Oetkers vaniljarom
4 ägg

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
Häll i springform och grädda i 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!


Bild 1 - eelinanderssons.blogg.se
Bild 2 - 56kilo.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0