Vad är det för skola jag går i?

Ni behöver inte läsa det här. Jag ville bara få ut lite aggressioner.

Asså, jag ber om ursäkt för den rukbriken men jag frågar mig den här frågan nu efter det jag har fått reda på: Jag gick in på School Soft och kolla för några minuter sen och ser att min svenska lärare är sjuk. Den lektionen börjar egentligen 09:55 och slutar 11:20. Efter den lektionen har vi engelska lektion 12:15 - 13:25. Jag kom hit ca 8 imorse för att sitta och läsa engelska. Om jag då ska sitta och vänta till vi börjar kommer jag ha suttit här i ca 4 timmar för att ha en lektion på ca 1 timme. Så meningslöst!!! Vad mer kan vi göra på engelskan när vi läser en bok på 450 sidor? Jag menar hur tänker dom???? Jag tycker det är sjukt dåligt! Aja men får väl ringa till farmor och farfar i Hässelby och fråga om jag kan få komma hem till dom och plugga NO. Sen ikväll klockan 17 ska jag, mamma och pappa träffa min mentor för att prata om hur jobbigt jag har det med alla läxor, hur vi har diskuterat frzm och tillbaka hemma om jag ska byta skola eller ej osv. sånna saker ska det pratas om. Jag trivs inte i min skola mestadels för att lärarna har ingen kommunikation för 5 jävla öre!! De sätter ut datum för prov samma vecka. Som vecka 50 (veckan innan vi slutade skolan) då jag hade 6 prov den veckan! 6 PROV!!! Är det okej? samtidigt som veckan innan (v.49) hade vi typ 3 riktiga lektioner. På måndagen hade vi spanska, men jag kunde göra det hemma så då blev det ingen skola, sen på tisdagen var det studiedag på onsdagen var det bara en timme spanska på torsdagen matte och bild och på fredagen matte och samhälle. Jag tycker verklgien inte om att bli behandlar såhär :( Jag trodde att vi skulle få börja med ekonomin i ettan. Och varför har vi inte gjort det? Hur kommer vi hinna med att läsa Företagsekonomi A och B på ett år? Jag förstår inte skolans upplägg av detta. Alla andra som går i andra skolor som Bromma gymnasium har redan börjat med grunderna i Företagsekonomi A som t.ex. Bokföring och sånt. Nog pratat om det här, men det kommer nog komma upp igen snart. Vi får se om jag kanske lägger upp ett inlägg om hur det gick på mötet men som sagt, vi får se.

Nu ska jag ringa till farmor och farfar. Hoppas ni får en fortsatt bra dag! (det kommer inte jag ha kan jag säga)


Kommentarer
Postat av: kristinaaaaaa

neeej sluta inte :( asså i våran skola är det jättemycket plugg i ettan men sen blir det mycket mindre plugg i tvåan( en jag känner som gick ut förra året har sagt det) med tanke på att vi kommer att ha färre kurser än vad vi har nu i ettan och ifall du byter skola där det exempelvis är jättechill i ettan och sen skitmycket plugg i tvåan får du ju massa plugg. Så jag tycker inte att du ska byta, och se det från den ljusa sidan, du har klarat första terminen i ettan och jag slår vad om att du kommer klara den här andra terminen minst lika bra! Så jag tycker inte att du ska sluta! <3

2011-01-14 @ 16:29:13
URL: http://tusenlysandestjarnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0