Förlåt

Men alltså ibland på helger får ni räkna med dålig uppdatering. Kommer slänga upp Sofis mode delarna fre, lör och idag. LOVAR!

Btw, igår gjorde jag inte mycket. Mattias åkte ca 12 för att spela match i Täby... Så på ca 4 till 4 ½ timma hann jag städa mitt rum, haha! Trots den tid det tog så blev det skit snyggt :)

Kanske ska berätta lite hur det gick för mig i fredag, bor ju i Ekerö kommun så det blev lite körigt. Men i alla fall så kunde jag ta mig in till skolan för 176/177 var det bussar som försökte ta sig ehla vägen fram till slutstationen. Dessa var de enda bussarna i HELA Stockholms län som gick på morgonen. Så in till skolan kom jag men sen vid lunchtid så gick jag in på SL igen och då står det "Ekerö: Inställd trafik". Jag ringer till mamma och frågar hur faan jag ska göra nu och hon säger att jag ska försöka ta mig hemåt nu så vi vet att jag kommer hem. (Btw, samtidigt på SL så står det "Blå linje: Inställd trafik mellan Västra skogen och Kungsträgården pga rökutveckling vid Stadshagen". Det är där jag går av och på) Aja, jag börjar knalla mot Fridhemsplan. Helt plötsligt ringer farmor och undrar hur det går för mig och om jag ska komma till dom. Jag säger att jag ringer till mamma och ser hur det går för henne för hon skulle plocka upp mig vid Brommaplan. Mamma säger att det inte går att komma någonvart så hon sa att jag skulle åka till farmor och farfar. Ungefär en minut senare ringer Anne (stackarn, det var hennes födelsedag i fredags) och frågar om hon kan följa med och det är klart att hon kan. Så vi kommer hem till dom och sen efter ca 40 minuter så funkar busstrafiken ganska bra på Ekerö så då beger vi oss hemåt och kommer hem ca 4 timmar efter från skolan... *Snark* Sen på kvällen så gick vi till Anne för att fira :) Det var min toppen roliga fredag. Kunde ni ta er någonvart i fredags?


Bilden tagen i början av vintern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0