Skoldagen slut, men inte för mig

Ja, som rubriken läser så sitter jag kvar i skolan. Väntar på att mamma och pappa ska komma (om ca en timme). Vi ska på möte med rektorn här på skolan för att prata om min svårighet med spanska. Vi var på möte för ca 6 veckor sedan och bestämde då att jag skulle gå på resurstid med min spanska lärare. Jag har gått 3 ggr (nej jag har inte skolkat de andra tre. Spanska läraren var bortrest första veckan, sen var jag tvungen till att göra en massa andra grejer så som plugga inför matteprovet, skriva klart historian för inlämning på torsdagen innan lovet och sist men inte minst så har det ju varit påsklov! och då vill man ju inte plugga heller!) och jag ska bara säga en sak: MIN FÖRRA SKOLA VAR BARA SKIT!!! Man lärde sig ingenting på spanska lektionerna. Vi hade knappt några för den delen, vi fick sluta tidigare pga att hon inte brydde sig m.m. JAg fick ett glädje betyg i spanska - VG. Nu har jag IG (fast jag fick G på bokrecensionen innan lovet :)) men min poäng är att jag skulle haft IG i slutbetyg när jag gick ut 9an. För då kunde jag ha valt ett nytt språk i ettan och börjat om från början med till exempel tyska. Jag hade ju ett betyg i spanska så då var jag tvungen till att fortsätta med det. Och det enda som jag har uppnått hittills är IG varningar. Nu gick jag lite överstyr med allting för det va ju inte detta jag skulle skriva om egentligen :P


Tänkte ju bara berätta att jag är kvar i skolan och jag kommer hem lite senare än vanligt idag än vad jag normalt gör på tisdagar. Hörs senare! Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0