Min vecka

Alltså jag har inte orkat sitta framför datorn och skriva God Jul. Det började förra veckan på lördagen. Då börjades det med frossa och huvudvärk. Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde på söndagen men iaf, på måndagen så vaknar jag runt 6 på morgonen. Jag låg kvar i sängen till ca 06:50 då gick jag ner för jag var tvungen och gå på toa. Jag gick ner och som tur var så va Mattias mamma uppe, hon tyckte att jag skulle ta en tablett mot huvudvärken. Då gjorde jag det. Sen lite efter 7 så ringde jag mamma och sa att jag svettades, frös och hade ont i huvet. Hon sa att jag skulle åka hem istället för att åka till skolan (hade egentligen bara mentorstid för spanskan vart inställd). Sen på eftermiddagen vid 16 skulle jag göra omprov i matte, så då åkte jag in till skolan BARA för ett omprov. 1 timme och en kvart, sen sitta och göra provet i ca 45-60 minuter, sen åka hem igen i 1 timme och 30 minuter (rusningen börjar vid ca 17). När jag väl är hemma tar mamma tempen på mig, då har jag sprungit runt med 39,7 graders feber + förskyllning hela dagen. Jag mådde inte så bra kan man säga. 

I tisdags var det samma sak. Feber och förskyllning + huvudvärk. Feber och huvudvärken går bra men att vara förskylld med igentäppt näsa funkar inte för mig! HATAR!! Aja, så jag har varit sjuk sen dess. Och som pricken över i:et så fick jag ögoninflamation i tisdags.

Nu idag är inflamationen borta (tack och lov!) men förskyllningen är kvar :( tillsammans med en förjävlig rethosta! Vilket inte var så kul för varken Mattias eller mig i natt. Han vaknade ju så fort jag öppnade munnen och jag kunde ju inte sova ordentligt. Så vi är ganska trötta.

Imorgon ska vi in till stan för att kolla in Mellandagsrean! Älskar REA! Det är så kul om man hittar någonting som man gick och snålade sig med innan för man tyckte att det var så dyrt. Sen på kvällen ska vi äta middag på Texas Steakhouse (eller va det nu heter) vid Fridhemsplan. Mycket gott! Ja, det är vad vi ska göra imorgon. Sen på tisdag ska jag klippa Mattias (det behövs verkligen!!). Hans hår bara växer och växer! Så han måste klippas. Sen ska han åka hem.

Sen på torsdag ska vi åka till Mattias. Hans mamma fyller 50. (Hon fyller egentligen på nyårsafton men det är öppet hus på torsdag för de som hade andra planer på själva nyår.) Sen ska jag sova över där till, jag vet inte hur länge :P Men iaf två nätter :)

Det var min vecka samt min kommande. Jag säger då (ett försenat) GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på alla er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0