Min (pissiga) onsdag

Dagen börjar med att alarmet ringer 05:45, Mattias vaknar inte överhuvudtaget, jag stänger av alarmet + snooze-alarmet (stort misstag!!), så vi (jag, men jag trodde att Mattias vaknade av larmet) somnade om, sen vaknar jag 07:02, otur då vår buss vi skulle med gick 07:01, jag säger till Mattias: "Mattias, gissa vad klockan är? Hon är 2 minuter över 7", Mattias: "aöaäpokmväporjs" (nånting:P), Jag: "MATTIAS! Hörde du inte vad jag sa? Klockan är 07:02!!!", Mattias flyger upp ur sängen och börjar klä på sig. Detta är bara början!!

06:57 fick jag tydligen ett sms från Erica där hon frågade om jag skulle gå på engelska lektionen (den börjar 08:35) för hon hade hört från en annan tjej i min klass att hon inte behövde gå. Jag sa till Mattias att jag har ingen engelska (men det var inte säkert eftersom jag inte visste exakt varför vi inte hade någon engelska) så han springer ensam till bussen. Jag går upp för att berätta för mamma. Hon säger att jag ska gå in och kolla eftersom jag inte vet säkert att vi inte hade nån engelska. Det står ingenting på school soft om att vi inte har nån lektion. Så jag åker in till skolan iaf.

Jag + mina klasskompisar sitter i klassrummet och väntar på att vår lärare ska komma. Efter att vi har suttit och väntat i 15-20 minuter så går jag in till hennes personalrum, på samma våning vår lektion ska vara i, och där sitter hon. Jag frågar henne: "Har vi ingen engelska lektion?", Läraren: "Nej det har vi inte", Jag: "Nehe, för det har bara ändrats i någras scheman på school soft. Alla har inte fått informationen". Hon svarar: "Så nu har du kommit hit i onödan. När börjar din nästa lektion?" Jag: "Om 5 timmar".

JAG HAR NOG ALDRIG HAFT EN SÅN PISSIG MORGON/DAG/KVÄLL. ELEVERNA KOLLAR INTE I SINA SCHEMAN OM DET ÄR NÅN FÖRÄNDRING!! ELEVEN KOLLAR I SPALTEN "NYHETER". EFTERSOM NÄSTAN ALLA I KLASSEN VAR DÄR BETYDER DET ATT INGEN HADE KOLLAT PÅ SINA SCHEMAN I SCHOOL SOFT VILKET BETYDER ATT DEN HÄR LÄRAREN GJORDE FEL, DET ÄR IAF VAD JAG TYCKER.

Först smsar jag mamma och säger att det inte var nån lektion trots allt. Sen så ringer jag till farmor och farfar och frågar vad dom gör. Dom ska till Citygross i Bromma men jag kunde följa med :) Så jag åkte till Vällingby där dom hämtade upp mig. Sen var jag med dom hela dan till klockan 13 då jag åkte tillbaka till skolan. 

                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0