Gotland - Del 1

Måndag 9/8 (då vi kom fram):


Det var mulet och ganska tråkigt väder när vi kom fram så vi åkte till Lummelunda grottorna. Bilden ser ganska äcklig ut tycker jag :P Men det är "kalktappar", egentligen heter de något speciellt men jag kommer inte ihåg vad.


Det var en massa vatten där nere oxå. Jag har aldrig varit där nere någon gång. Jag har bara varit utanför. När jag var där sist var det med min ooch Linn's familj. Men då var det översvämning där nere så mamma var med Linn och mig medans dom andra var nere i grottan iklädda stora gummistävlar och galonbyxor. Nog pratat om det det var kul att gå där inne i alla fall!


När vi satt och åt på en restaurang vid grottorna så hittade jag detta :P


Efter Lummelunda grottorna åkte vi till en strand med massa stenar och fossiler. Jag hittade en jätte fin men oxå ganska konstig sten. (Visar er nån annan dag.)







Tisdag 10/8:

Vi åkte till Fårö. Det första de andra gjorde var att hoppa i vattnet. Men jag som är en liten badkruka hoppade på handduken av kyla :P


Det var ju mulet och så. Och det gjorde ju chansen ännu mindre till ett friskt bad...


Sen åkte vi vidare för att ta en titt på raukar.


Man ser klart och tydligt att det är en människa som gapar.


Den mest igenkända rauken är nog hunden tror jag.



Del 2 får ni se imorgon. Nu ska jag gå och möta Mattias och Jimmy. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0