Det kan hända vem som helst

I fredags mötte jag upp Älskling. Vi gick till Åhléns och jag handlade block och pennfodral. Sen gick vi till H&M då jag fick underkläder av Mattias :) Vi gick tillbaka till Åhléns för att kolla om dom hade några bra och snygga datorfodral. Jag hittade ett som jag ville ha men Mattias tyckte att vi skulle kolla på teknik magasinet ifall dom hade nåt bättre, så vi gick dit. Vi kollade i deras katalog men dom hade inga fina som jag kunde tänka mig. Så vi gick tillbaka till Åhléns och när jag tog upp min plånbok för att betala så var mitt bankkort BORTA!! Ni fattar inte vilken panik jag fick till en början! Sen blev det lite bättre när jag tänkte att kortet måste vara i väskan. Både Älsklingen och jag kollade igen min väska tusentals gånger. Vi gick tillbaka till pressbyrån där jag senast hade använt kortet. Men dom hade inte hittat något. Då började verligen paniken komma. Jag gick en "miljöparti-stuga" och frågade efter en Swedbank-bank, jag var tydlig med bank inte automat, men dom sa att den hade flyttat så dom visste inte. Tills ena killen kom på att en man som jobbade på Swedbank stog vid deras stuga. Så jag sa till bankmannen att jag hade tappat bort mitt bankkort och att jag inte visste vad jag skulle göra. Han pekade bort mot Hamngatan och jag såg en Swedbank skylt. Och Älskling och jag sprang dit så fort vi kunde och tog en kölapp. Hon sa att kortet är nu spärrat och att ett nytt kommer nästa vecka. Inte för än då kom lättnaden!! Men sen hade vi lite brottom eftersom vi skulle se på bio och klockan var mycket. Men vi hann till bion och som sagt så kan detta hända vem som helst. Denna gång var första gången för mig så var extra orolig för jag visste ju inte hur jag skulle göra och hur jag skulle få tillbaka mitt kort. Aja denna vekca kommer ett nytt kort, så jag är hur glad som helst :D För er som inte har tappat ert kort någon gång, ta det lungt och gå till Din bank och fråga kundtjänst om vad som hänt och så fixar dom det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0